estimado estimado
1264
BLOG

2 WIERSZE DO J.M.SZULCA ksywka RYMKIEWICZ

estimado estimado Kultura Obserwuj notkę 45

Coś jest takiego, co sprawia, że osobnicy o imieniu Jarosław ponadprzeciętnie często stają mi się natchnieniem do poetyckich uniesień.

Dwa ze swych dzieł, pisanych błyskawicznie, bo widać podyktowanych mi wprost z Parnasu, w ulubionej 13-zgłoskowej frazie, poświęciłem pewnemu wieszczowi, który widzi mój kraj tak brudny, że na starość marzy mu się, by wyprać go w krwi Polaków:

 

 

*

JAROSŁAWOWI M. SZULCOWI I 

(2010, po odzie do Jarosława)

 
Czegóż tu ma się trzymać nieszczęsny Jarosław?
Tej frazy grafomana, tetryka i osła,
co pod tym jednym względem druhem mu i bratem,
że - jak on sam - już kontakt zatracił ze światem?
 
 
*
JAROSŁAWOWI M. SZULCOWI II  
(2013, po wywiadzie dla GaPola)
 
Gdy słyszę, jak o walce dziadyga bałaka,
co z walk sam poznał tylko 'Związek Walki Młodych',  
że oto on jest wzorcem postawy Polaka,
to mówię mu: Pierdzielu, weź się napij wody!
 
Mam w żyłach krew mieszaną, z połowy Europy,
lecz pytam, słysząc, w jakiej masz ludzi pogardzie,
kto dał to prawo gnać nas Polaków w okopy,
akurat tobie, szkopsko-tatarski bastardzie?
 

 

 

estimado
O mnie estimado

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura